תכנון וייצור מכונות סדרתיות

 

מהן מכונות סדרתיות, ומה כוללים השלבים בתהליך תכנון וייצור מכונות? אנו בחברת ארק אוטומציה מתכננים ומייצרים מכונות לצרכים שונים של מגוון רחב של לקוחות וסקטורים.

 

הליך פיתוח מכונות מתחלק לשני סוגים עיקריים של פיתוח: הסוג הראשון הוא תכנון מכונות לתעשייה המיועדות לצרכים פנימיים של החברה, ומשמשות אותה כמעין כלי עזר לייצור מוצריה. לדוגמה, חברת ריהוט הנעזרת במכונה שמיועדת לקידוח בלוחות עץ, וייצור מכונות לתעשיית המזון. הסוג השני הוא תכנון וייצור מכונות סדרתיות. אלו מכונות המיועדות לרוב לחברות סטארט אפ (חברות הזנק), המעוניינות לשווק את המכונה ולמכור אותה ללקוחות שונים בייצור המוני. לדוגמה, רובוט שתפקידו לקטוף תפוחים אשר משווק כמוצר למגזר החקלאות עבור חקלאים ברחבי הארץ ובעולם. חברות רבות מענפים וסקטורים מגוונים כמו סטארט אפים וההייטק, התעשייה, הרפואה, והחקלאות, פונות אלינו על מנת שנתכנן ונייצר עבורן מכונות.

 

כיצד מתבצע תכנון מכונות סדרתיות?

תכנון וייצור מכונות סדרתיות הוא תהליך מורכב הכולל בתוכו מספר שלבים שבסופו שלב הייצור ההמוני של המכונה:

1. תכנון מכונות

בשלב ההתחלתי אנו מקיימים פגישה מקדמית עם הלקוח ומקבלים ממנו את האפיון של המכונה הסדרתית המבוקשת (תכנון ראשוני) בהתאם לפרויקט הנדרש. בשלב זה יוגדרו תפקידי המכונה, המטרה שלשמה היא מיועדת וקהל היעד שלה. בהתאם לאפיון המכונה ודרישות הלקוח, צוות מיומן ומנוסה של מהנדסי המכונות יוצר  מודל תלת מימדי שמאפשר לבחון את אופן פעולת המכונה.

 

2. בניית אב טיפוס (prototype)

בניית אב הטיפוס בתהליך תכנון מכונות, מאפשר ללקוח ללמוד ולבחון את המכונה ולבדוק האם היא עונה על צרכיו. לשלב זה חשיבות מיוחדת מכיוון שעל בסיס אב הטיפוס יכול הלקוח לבחון את היתכנות הפרויקט ופוטנציאל המוצר, זאת טרם שלב הייצור ההמוני והשקעת עיקר משאבי הפרויקט. חשוב לציין כי בשלב זה ניתן לבצע תיקונים, שינויים ושיפורים באב הטיפוס בהתאם לצרכי הלקוח.

 

3. בדיקת איכות (Quality Assurance)

השלב הבא בתכנון מכונות סדרתיות, הוא לבחון את איכות המוצר. המטרה היא להגיע לאיכות ברמה הגבוהה ביותר בהתאם לאפיון המוצר ודרישות הלקוח. בדיקות האיכות מתבצעות אצלנו בחברת ארק אוטומציה בהקפדה יתרה. לאחר קבלת תוצאות בדיקת האיכות, במידת הצורך אנו מבצעים את השינויים והשיפורים הנדרשים במוצר.

 

4. כתיבת ספר הוראות

לאחר שהמכונה נבנתה, אנו דואגים לכך שהלקוח יוכל להרכיב את המכונה באופן אחיד ולשחזר את הרכבת המכונה ללא כל קושי. הלקוח מקבל מאיתנו ספר הדרכה מפורט וייחודי למוצר הסופי, הכולל המחשה ויזואלית של הרכבת המכונה בשילוב תמונות, מצגת וקטעי וידאו. ספר ההדרכה כולל הסברים על ייצור והרכבת המכונה, טיפול במכונה, שימוש ותחזוקת המכונה ואיתור תקלות במכונה.

 

5. ייצור מכונות המוני (Mass Production)

השלב הסופי בתכנון מכונות הוא שלב הייצור. ייצור מכונות כרוך בעלויות גבוהות, אנחנו בארק אוטומציה מתמחים בתכנון שיוזיל את עלות הייצור, וזאת מבלי לפגוע באיכות המכונה.

 

תכנון מכונות אוטומטיות

בין המכונות שאנו מתכננים ומייצרים בארק אוטומציה, ניתן למנות גם מכונות אוטומטיות כמו ייצור מכונות לתעשיית המזון. אלו למעשה רובוטים שמטרתם להחליף עבודה ידנית של עובדי החברה או המפעל ולבצע סדרת פעולות ברצף מתוכנן ללא מגע יד אדם. תכנון אוטומציה לתעשייה מאפשר לייעל ולשפר את תהליך הייצור והעבודה בחברות השונות ובמפעלי תעשייה, מסייע בתיעול העובדים מביצוע מטלות שחוזרות על עצמן וחוסך בזמן ובעלויות של כוח אדם. המכונות האוטומטיות שאנו מתכננים ומייצרים בארק אוטומציה, הן מדויקות ומהירות פי כמה מהיד האנושית ולכן הן מהוות כלי עזר חיוני והכרחי עבור חברות רבות במגוון תחומים.

ארק אוטומציה צברה ניסיון רב בהתאמת שיטות הייצור לסדרות גדולות והיא בעלת הידע והמיומנות הנדרשים לתכנון וייצור מכונות. אנחנו מתאימים ללקוח את שיטות הייצור בהתאם לכמות הנדרשת ומפתחים את המוצר באופן כזה שעם הגידול במכירות ניתן יהיה להשקיע בתבניות וכלים על מנת להוזיל את עלות המוצר. לחברת ארק אוטומציה ישנו יתרון יחסי על יתר העוסקים בתכנון וייצור מכונות: אנו משלבים בשורותינו צוות שלם העוסק בתהליך התכנון והייצור מא׳ עד ת׳ החל ממהנדסי מכונות דרך מהנדסי חשמל, צוות הרכבה, מחלקה לעיבוד שבבי, מהנדסי תוכנה ועוד.

בזכות צוות העובדים המיומן שלנו העובד תחת קורת גג אחת, ניתן לתכנן ולייצר מכונות בפרק זמן קצר יחסית, לצמצם תקלות בתכנון וייצור המכונה ולפתח מוצרים באיכות הגבוהה ביותר. מאז הקמת החברה פיתחנו מכונות לענפים רבים ובמגוון תחומים כמו למשל מדפסת לקרמיקה, רכב אוטונומי לקטיף עגבניות בחממה, עמדת שירות לטלפונים סלולריים, מכונה להסרת משקפיים בלייזר ומכונה לספירת כדורים רפואיים. אנו נשמח לעמוד לרשותכם ולתכנן עבורכם מכונות לכל מטרה.

YouTube video
YouTube video

צרו קשר

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

    נגישות