פיתוח מערכות מולטי דיסציפלינאריות

ארק אוטומציה מתמחה בתחום פיתוח מערכות מולטי-דיסציפלינריות המשקללות מגוון יכולות הנדסיות לכדי יצירת מופת המובילה רמות חדשות של יעילות ותחכום בתהליכי הייצור.

מערכת מולטי-דיסציפלינארית הינה מערכת הבנויה ממחלקות שונות אשר ביניהן מתקיימת אינטראקציה.

פיתוח מערכות מולטי-דיסציפלינאריות באמצעות שילוב מומחים מתחומי ההנדסה, המכניקה, תכנון מערכות חשמל ובקרה, תכנון מערכות אופטיקה ומערכות אלקטרו מכאניות מצריך אינטגרציה מודולרית בשילוב רכיבים ותהליכים הדורשים ידע בתחום ההנדסה, האלקטרוניקה, הייצור והתכנות, תחת פיקוח מקצועי של PMO האחראי על סנכרון חכם בין המערכות, ניהול ובקרה על שילוב תהליכים מהפרט אל הכלל תוך שמירה על עמידה בלוחות זמנים קפדניים.

חברתנו גאה לשאת את דגל ההשקעה האישית בכל פרויקט תוך הקפדה על סטנדרטים בינלאומיים. תוך יישום תקן ISO, שמירה על היררכיה ובידוד מודל העבודה לתהליכים פשוטים ומוגדרים. ארק אוטומציה פועלת בשני קווי פעולה עיקריים: הגדרת מתודולוגיית הייצור מהכלל אל הפרט ועבודה עקבית מהפרט אל הכלל, המאפשרת שמירה על פשטות ייצור בד בבד עם איתור כל האפשרויות הקיימות ברצף הייצור.

גישה זו מעניקה שיטה לכל שלב בתהליכי הייצור במטרה להשיג את התוצאה הטובה ביותר. את הגישה הייחודית של החברה ניתן לתאר בשישה שלבים:

הגדרת העקרונות התפעוליים

הקריטריונים הראשוניים בתהליך כוללים את עקרונות הבקרה ושיטת ההפעלה הרצויה של המערכת. הגדרות אלו נכתבות במסמך עבודה ראשוני המפרט את רמת האוטומציה הנדרשת, את האינטראקציה המתוכננת בין חלקי המכונה, את הטיפול הצפוי בחריגים, ניטור מתמשך ועוד. הגדרות ראשוניות אלו מכתיבות את עקרונות הליבה שינחו את תכנון הפרטים בשלבי ההמשך.


הבנה מעמיקה של תהליך הייצור בשלבי התכנון

שלב שני כולל את המעבר מהתיאוריה למעשה. בשלב זה מפורטים שלבי תהליך הייצור הכוללים פרטים מהותיים כגון המודל הפרוצדורלי של אופן ביצוע כל שלב בתהליך הייצור וכן את אופן היישום של האינטראקציות בין תחומי ההתמחות השונים. בסיס ידע זה הינו תוצאה של פגישת תיאום ציפיות בה מעורבים הלקוח, המומחים של ארק אוטומציה ומנהל הפרויקט. בשלב זה מוגדרים נהלים תפעוליים סטנדרטיים, תרשימי זרימת תהליך הייצור ואופן היישום של הבקרה והפיקוח. שלב זה הינו חיוני להצלחת התהליך בשלבים מתקדמים יותר ולכן מקבל תשומת לב מכרעת.


הגדרת מודל הבקרה

פיקוח ובקרה מהווים את אמות המידה לאיכות הייצור ומשמשים לאיתור תקלות שלא נחזו בשלבים מוקדמים יותר. מודל הבקרה מיועד לסגור את הפער בין התכנון והייצור, בין התיאוריה והמעשה. שלב זה נועד לזהות את מאפייני האינטראקציה בין תת המערכות ובין המערכת הכללית, תוך יישום גמישות מרבית להשגת התוצאה הרצויה מראש.


יישום מתודולוגיית ייצור

מתודולוגיית הייצור והגדרת התחומים המעורבים בה הינה שלב חיוני להבטחת גמישות בתהליך הייצור ויכולת התאמה לשינויים המתפתחים עם התהליך. ככל שמערכת הבקרה יעילה יותר, איתור הפגמים מתקיים בשלב מוקדם יותר ומאפשר שינויים מידיים בהתאמה למטרה הרצויה.


הקדשת תשומת לב לטיפול בחריגים

התייחסות לאירועים חריגים מהווה את החלק המאתגר ביותר בתהליך הייצור משום שחריגים אלו עלולים להתעורר בכל שלב. עם זיהוי חריגה מהתהליך המקורי או המטרה, ההתייחסות הינה מיידית וכוללת זיהוי הבעיה, הערכתה ותגובה מותאמת.


בניית דגם אב טיפוס

בניית דגם אב טיפוס הינו בין השלבים החשובים בתהליך ובמקרים רבים אינו מקבל את ההתייחסות הראויה. אב טיפוס זהו דגם ראשוני של המוצר, ותפקידו להמחיש את התפקוד של המוצר הסופי לפני שלב הייצור ההמוני. באמת בניית דגם אב טיפוס, ניתן להתרשם מהיכולות של המוצר ולנסות אותו. שלב זה חיוני על מנת להבטיח כי מכלול המערכות פועלות באינטראקציה כפי שתוכנן. ברמה זו, נבדק כל גורם שעלול להפריע לתפקוד המקסימלי של המכונה וכמו כן נחזות כל ההתנהגויות הצפויות של המערכת. לאחר בחינת האב טיפוס ובהתאם לתוצאות שלו, אנו עורכים שינויים שונים לשביעות רצון הלקוח.

פיתוח מערכות אוטומציה

פיתוח מערכות מולטי דיסציפלינאריות כולל תת תחום הנקרא פיתוח מערכות אוטומציה. אוטומציה זהו שימוש באביזרים אלקטרוניים או מכניים כדי לבצע רצף של פעולות ללא מגע אדם. בשנים האחרונות, יותר ויותר מפעלים, וחברות מתחומי הרפואה, ההייטק, הרכב והחקלאות משתמשים במערכות אוטומציה בתהליכי הייצור שלהם. מערכות אוטומציה מובילות לשיפור תהליכי הייצור ויש להן יתרונות רבים: הן מאפשרות לחסוך בכוח אדם, והן לרוב מדויקות ומהירות יותר מהעובד האנושי. מערכת אוטומציה יכולה לפעול 24 שעות ביממה, ללא הצורך בהפסקות. בנוסף לכך, ישנן מערכות אוטומציה המסוגלות לבצע פעולות שבני אדם אינם מסוגלים לבצע כמו עמידה בתנאי טמפרטורה קיצוניים. בטווח הארוך, מערכות אלו חוסכות כסף רב למפעלים וחברות – הן מפחיתות את עלויות המשכורות לעובדים וכך מחזירות את ההשקעה שלהן.

ישנם מגוון סוגים של מערכות אוטומציה כמו מכונות הרכבה שמטרתן להזיז ולהרכיב חלקים שונים באופן אוטומטי וללא התערבות ידנית, אוטומציה תהליכית שיש להן תפקיד מסוים בתהליך הייצור של מגוון חומרים, ואוטומציה ממוחשבת שמבוססת על תוכנה.

אנחנו ב”ארק אוטומציה” מתמחים בפיתוח מערכות אוטומציה ומערכות מולטי דיסציפלינאריות, אשר חוסכות כסף ומשאבים רבים ללקוח ומקצרות את תהליכי הייצור. באמצעות הקשבה לצרכי הלקוח, תיאום ציפיות, תכנון מדויק המתבצע על ידי מומחה מכל תחום וייצור תחת תנאים מתקדמים, חברתנו מייצרת מכונות בסטנדרטים בין לאומיים תוך הקפדה על מקצועיות בכל שלבי התהליך.

צרו קשר

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

    מאמרים נוספים

    נגישות