הטמעת רובוטיקה בקווי יצור

העולם התעשייתי העכשווי הינו כפר גלובלי המאופיין בתחרותיות וחדשנות. בעידן זה, מפעלים ישראליים אשר הטמיעו בהצלחה הליכי חדשנות בתחומי הפעילות שלהם, מצליחים לשמור על מוניטין ומשיגים יתרון תחרותי ברמה הבינלאומית על פני מפעלים שטרם הטמיעו תהליכים חדשניים. מפעלים חכמים המשלבים טכנולוגיות מידע מתקדמות בתהליכי הייצור משיגים ייעול תפקודי משמעותי ולפיכך מייצרים מוצרים איכותיים יותר. במאמר זה נדבר על אוטומציה בקווי ייצור – אחד התהליכים החשובים ביותר שתוכלו לבצע בכדי לייעל את מערך הייצור שלכם.

מהם החידושים האחרונים בתחום אוטומציה בקווי יצור ?

בשנים האחרונות, בשל הביקוש הרב להטמעת אוטומציה בקווי ייצור, מחירי הרובוטים ירדו משמעותית. במקביל לכך, התפתח תחום הויז׳ן – כיום ישנם רובוטים הכוללים מצלמות עומק המסוגלות לזהות אובייקטים במרחב, וכך ניתן ליישם אפליקציות שונות שבעבר לא היה ניתן ליישם. ההתקדמות בתחום לצד המחיר הזול יותר של הרובוטים, מובילים לכך שיותר ויותר תעשיות מטמיעות רובוטיקה בתהליכי הייצור שלהן.

 

חידוש נוסף בתחום האוטומציה בקווי ייצור, הוא פיתוחם של הרובוטים הקולברטיביים. אלו רובוטים בעלי שישה-שבעה צירים שיודעים לעבוד בשיתוף פעולה עם העובדים. הם קלים יחסית לתכנות, כך שגם עובד שאין לו רקע בתחום יוכל ללמוד בקלות כיצד לתכנת את הרובוטים. הרובוטים כוללים מצלמות אינטגרליות מובנות המסייעות לביצוע פעולות שונות כמו הזזת פריטים ממקום למקום. יתרון נוסף של רובוטים אלו, הוא שהם מסוגלים להימנע מהתנגשויות בעובדים, זאת לעומת רובוטים אחרים שאין להם יכולת בקרה רגישה ומפותחת שכזו. בשל יכולת זו, רובוטים קולברטיביים נחשבים בטיחותיים מאוד.

 

היתרונות של הטמעת אוטומציה בקווי ייצור

הרובוטים משולבים בתחומים שונים לדוגמא: ריתוך, הרכבה, צביעה, אריזה, הדבקה, ניטור ובקרה, בדיקת מוצרים ועוד. הרובוטים מסוגלים לעבוד ברמות דיוק גבוהות במיוחד שיד אדם אינה מסוגלת להן, ובמהירות רבה יותר מהעובד האנושי. בנוסף לכך, בניגוד לבני אדם, רובוטים אינם לוקחים ימי חופש או ימי מחלה והם יכולים לעבוד 24 שעות ביממה ללא הפסקה. הרובוטים אף יכולים לעבוד בתנאים קיצוניים ומסוכנים לבני אדם כמו טמפרטורות נמוכות או גבוהות במיוחד, או בעבודה באזורים עם חומרים רדיואקטיביים.

 

הודות לתהליכי שילוב רובוטיקה בקווי הייצור התעשייתיים, עלויות הייצור מוזלות משמעותית זאת בשל החיסכון בעובדים. מחירו של רובוט קטן נע בין 18 ל-25 אלף דולר, בעוד שמשכורת שנתית של עובד היא לכל הפחות 60 אלף שקלים. רכישת רובוט היא השקעה חד פעמית שמחזירה את עצמה בדרך כלל לאחר שנתיים. לאחר החזר ההשקעה, חברת התעשייה יכולה להרוויח עשרות אלפי שקלים בשנה בזכות השימוש ברובוט והחיסכון בעובד.

 

הרובוטים נחשבים לאמינים מאוד. הם מחזיקים מעמד לאורך שנים ארוכות וכמעט שלא מתעוררות בהם תקלות. עלויות התחזוקה של הרובוטים הן מאוד נמוכות וכוללות בעיקר החלפת גריז בסכום של 500 שקלים בשנה. כמו כן, הרובוטים מסייעים לצמצום אבטלה סמויה בארגון. כאשר לעובד אין מספיק עבודה, הוא עשוי לעבוד לאט יותר. לעומת זאת, רובוט יעבוד בקצב המקסימלי ויספק את התפוקה הנדרשת.

 

שלא כמו הטיפול בתהליך באופן ידני, רובוטים תעשייתיים יעילים בפיקוח, ניטור ודיווח על תהליכי ייצור ותקלות המתקיימות בתהליך בזמן אמת. מערכת התא הרובוטית מספקת התראות על תקלות בתהליך הייצור, כמו למשל מחסור בחלקים מסוימים במוצר. בכך פוחתות עלויות התחזוקה של חברות התעשייה השונות ונמנעים מצבים רבים של השבתת קווי ייצור.

 

יתרון משמעותי נוסף של שילוב הרובוטיקה בקווי הייצור, הוא האפשרות להתאים את הגדרות הייצור לדרישות המדויקות של כל מכונה ועבור כל לקוח בנפרד על פי מאפיינים אישיים הנתפרים לצרכיו של הלקוח. בנוסף לכך, הטמעת אוטומציה בקווי ייצור התעשייתיים מבטיחה לא רק את הגדלת תפוקת הייצור, אלה מבטיחה גם ייצור אחיד באיכותו.

 

בזכות שנות ניסיון רבות בתחומי שיפור וייעול תהליכי ייצור בתעשייה, ״ארק אוטומציה״ מסייעת למאות חברות להגדיל את הפרודוקטיביות בתעשייה, לצמצם אבטלה סמויה בארגון, לצמצם את עלויות העבודה ולהעלות את התשואה על ההשקעה.

ליווי פרויקטים בהטמעת אוטומציה בקווי ייצור

 

במטרה לשפר ולייעל תהליכי ייצור בתחומים שונים, אנו ב״ארק אוטומציה״ מלווים את הלקוח החל משלב הרעיון ועד לשלב המוצר המוגמר. זאת, תוך הטמעת הרובוט התעשייתי בתהליך הייצור וביצוע בדיקות איכות. לאורך השנים תכננו ופיתחנו רובוטים שונים לקווי ייצור, ואחת הדוגמאות לכך היא פיתוח רובוט עבור חברה רפואית. החברה נדרשה לסמן בלייזר חלקים שונים של מוצר רפואי. זוהי עבודה שגוזלת זמן רב של עובדים ודורשת דיוק מירבי, ולכן החברה פנתה אלינו על מנת שנספק עבורה פיתרון יעיל ומהיר. צוות העובדים המיומן והמקצועי שלנו פיתח ותכנן עבור החברה רובוט שתפקידו לקחת חלקים ממגש ולסמן בלייזר את החלקים השונים. לאחר הסימון בלייזר, הרובוט מעביר את החלקים בחזרה למגש. כיום הלקוח נהנית מחיסכון משמעותי בעובד ומתהליך ייצור מהיר, מדויק ויעיל יותר.

צרו קשר

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

    מאמרים נוספים

    נגישות