אוטומציה באמזון

?כיצד אמזון משתמשת באוטומציה כדי לכבוש את העולם

אמזון נחשבת לאחת מהחברות המסקרנות ביותר בנוף העולמי. החברה הייתה אחת החלוצות בתחום הקניות באינטרנט וכיום אפשר לומר שידה כמעט בכל. החברה נחשבת גם לאחת המובילות בשימוש באוטומציה ובשל כך היא מצליחה לייעל את עבודתה ולהמשיך לגדול ללא הפסקה.

קצת היסטוריה

אמזון הוקמה בשנת 1994 על ידי ג’ף בזוס. בתחילת דרכה, החברה התעסקה בעיקר במכירת ספרים. בהמשך, החברה החלה למכור משחקי וידאו, פריטים לשיפוץ הבית, מוצרי צריכה, צעצועים ועוד, ובשנת 2002 היא הקימה את שירותי האינטרנט שלה, שסיפקו נתונים סטטיסטיים על הפופולריות של אתרים שונים. במשך השנים אמזון התפתחה גם לתחום שירותי אחסון נתונים, פתחה מרכזים לאחסון המלאים של חברות קטנות ויחידים המוכרים מוצרים באתר שלה ובשנת 2012 אמזון קנתה את חברת “קיבה סיסטם” על מנת ליצור ולקדם את תהליכי האוטומציה בחברה.

נכון לשנת 2020, אמזון שווה כ-29,900,000,000 דולר ועוסקת במגוון רחב של תחומים כגון: סטרימינג והורדות וידאו, ספרי שמע, מוזיקה, פרסום, הוצאה לאור, יצור מוצרי אלקטרוניקה, אולפן קולנוע וטלוויזיה ועוד.

אוטומציה במחסני אמזון

השימוש של אמזון באוטומציה התחיל במספר מצומצם של מחסנים הנמצאים בידי החברה. היא החלה להפעיל מערכות רובוטיות המבצעות את פעולת האריזה במתחמים הלוגיסטיים שלה במקום כוח האדם שעשה זאת.
מערכת אריזת החבילות של אמזון היא משוכללת במיוחד וכוללת בתוכה רכיבי סריקה שיודעים לזהות את המוצר, זרועות ומסועים – שמנתבים את המוצר לקופסה המתאימה, ומערכת שחותמת את הקופסה ומקטלגת את המוצר לקראת השילוח שלו.

כל מערכת כזו עולה כמיליון דולר ויש לה את היכולת להחליף לפחות 24 פועלים אנושיים. למרות מחירן היקר של המכונות, אמזון צפוייה להחזיר את עלות התקנתן תוך זמן קצר של כמה שנים בודדות.

אמזון היא אחת החברות הבולטות שעושות שימוש בתחום הרובוטיקה הלוגיסטית והאוטומציה, ומנסה לשלב עוד פתרונות אוטונומיים שיאפשרו לה לשפר יעילות ולהוזיל עלויות תפעול.

האוטומציה בחלקים נוספים של החברה

מלבד השימוש באוטומציה במחסני החברה, אמזון עושה שימוש בטכנולוגיה זו גם במשרדיה הראשיים. אמזון משתמשת באוטומציה כדי לקבל החלטות עסקיות שונות ולענות על שאלות כמו: אילו מוצרים כדאי למכור באתר האינטרנט, כמה יחידות מומלץ לרכוש מכל מוצר, ואף נעזרת במערכות אלה על מנת לנהל משא ומתן עם המותגים השונים. כעת, את כל ההחלטות החשובות הללו מבצעים אלגוריתמים חכמים, שמסתמכים על נתונים שונים של התנהגות צרכנית שנאספו בחברה במשך שנים.

כיום, החברה מעבירה משימות שונות כמו הזמנת מלאים או קביעת מחירים לאלגוריתמים ונהנית מהביצוע המהיר והחכם של תהליכי האוטומציה. החברה טוענת שבתחילת התהליך, העובדים ביצעו החלטות טובות יותר מהמכונות. אך בחלוף השנים, המכונות הראו דיוק רב יותר וכל מי שביצע החלטה בשונה מהמלצת המכונה, היה צריך להצדיק את החלטתו, עד שלבסוף לא היה צורך יותר בעובדים אלו.

אמזון הבינה שבמהלך השנים, עובדים רבים קיבלו משכורות גבוהות במיוחד ובילו את רוב זמן העבודה שלהם על משימות שהיו צריכות להיות אוטומטיות. בסופו של דבר, למרות המחיר היקר של המערכות המתקדמות ושילובם בחלקים השונים של החברה, אמזון מאמינה שתצליח לחסוך זמן וכסף רב.

צועדים לעבר העתיד

השימוש באוטומציה בחברה נותן לאמזון יתרון משמעותי ביכולת התפעול הלוגיסטי של החברה והוא גורם משמעותי בתהליכי קבלת החלטות. תהליך האוטומציה מהווה שינוי רציני ביותר מימיה המוקדמים של החברה ונראה שככל שתמשיך להשתמש בטכנולוגיה זו, היא רק תגדיל את ערכה ושוויה ותמשיך להתפתח לשירותים נוספים.

צרו קשר

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

    מאמרים נוספים

    נגישות